👤

Nevoie traducere la acest text(va rog de graba) :

A Noël, on voudrait le bonheur de tout le monde, la paix, l’harmonie et l’entente. On voudrait un instant de tendresse pour chacun, un moment d’affection, on voudrait que Noël soit une fête de lumière. Un Noël tel que nous le rêvions enfants.

Le Petit Prince de Saint-Exupéry prenait le tempa de visiter les planètes et même de discuter avec l’allumeur de réverbères. A notre tour peut-être, en ce temps de Noël, il faut lever les yeux vers le ciel, non pour oublier la terre, mais pour la voir différemment. Et, soudain, nous verrons que la nuit s’éclaire, qu’elle est parsemée d’étoiles, que nos chemins si durs sont jalonnés de gestes d’entraide, de solidarité et de soutien. Que d’étoiles illuminant nos vies dans le coup de téléphone à un ami éprouvé par la maladie, dans une visite à une personne âgée oubliée dans sa maison de retraite, dans le sourire à un visage inconnu croisé dans la rue! Chaque fois, c’est une étoile que nous allumons dans nos vies.

* * *

En France, Noël reste une occasion de rencontre familiale joyeuse autour du sapin et de la surprise des cadeaux offerts. Chaque personne reste marquée par les Noël de son enfance. Lorsque le souvenir en est positif et émouvant, il est fréquent qu’elle rêve de reproduire et de transmettre aux siens une partie du rituel qui l’avait émerveillée. Le nouveau couple, fait de deux histoires singulières, doit composer pour s’entendre sur une symbolique qui lui parle en commun. Lorsqu’on observe les rituels relatifs à cette fête depuis quatre générations, on est frappé de voir qu’ils n’ont cessé de se modifier au rythme de l’évolution des croyances et de la pratique religieuse, des rapports familiaux et des conditions de vie.

Aujourd’hui, dans cette vie où courant après le temps, nous sommes peu disponibles les uns aux autres, Noël reste ce moment privilégié de retrouvailles, à condition d’y mettre du sien: trouver un consensus pour que cette réunion, tout en respectant les convictions de chacun, permette au groupe familial de se retrouver autour d’un projet commun.


Răspuns :

De Craciun, , am dori fericire pentru toata lumea, pace ,armonie si intelegere . Am dori un moment de tandrete pentru oricine, un moment de afectiune, am dori sa fie o sarbatoare a luminii.
Un Cracium cum  doream când eram copii.
***
Micul Print de Saint-Exupéry isi facea timp sa viziteze planetele si chiar sa discute cu cel care aprindea felinarele publice. La rândul nostru, in perioada de Craciun, trebuie sa ridicam privirea catre cer , nu ca sa uitam de Pamânt, dar pentru a-l vedea in mod diferit.. Si, dintr-o data, vom vedea ca noaptea se lumineaza, ca este semanata de stele, ca  drumul nostru atât de dur este determinat de gesturi de  intr-ajutorare,  de solidaritate si de sustinere. Ca stele lumineaza vietile noastre printr-un apel telefonic al unui prieten, incercat de o boala, intr-o visita la o persoana vârstnica,  uitata intr-un azil de batrâni, in surâsul pe un chip necunoscut, intâlnit pe strada! De fiecare data, este o steluta pe care o aprindem in viata noastra.
* * *

In Franta, Craciunul ,ramâne o ocazie de o adunare vesela in jurul bradului, si de surpriza cadourilor oferite.Fiecare persoana este marcata de Craciun inca din copilarie. Când amintirea este pozitiva si emotionanta, adeseori viseaza sa reproduca si sa transmita persoanelor apropiate o parte din acest ritual care l-a incântat la un moment dat.
Noul cuplu, alcatuit din doua istorii particulare, trebuie sa improvizeze pentru a cadea de acord cu simbolismul care li se adreseaza ambilor. Când observam ritualurile relative acestei sarbatori timp de patru generatii, suntem izbiti de faptul ca nu au incetat sa se modifice in ritmul evolutiei, credintei, practicii religioase, raporturile familiare si conditiilor de viata.

***

Astazi, in aceasta viata in care fugim dupa timp, suntem putin disponibili unii altora. Craciunul ramane un moment privilegiat de intâlnire , cu conditia de a face un efort : a gasi un acord pentru aceasta reuniune, respectând in acelasi timp convingerile fiecaruia, dând ocazia grupului familial de a se regasi in jurul unui proiect comun.